Rogaliki !

W sobotę poczułam brak cukru we krwi. :D Nie miałam siły ruszać się do sklepu, więc postanowiłam upiec rogaliki.
Ciasto na rogaliki zawsze było trudno wyrobić, pamiętam gdy moja babcia pół dnia ugniatała drożdże, by wypieki były puszyste. Jednak dostałam od cioci całkiem odmienny przepis. Nawet gdy zrobicie coś źle, rogaliki i tak Wam wyjdą, ha tylko oczywiście nie tak dobre. ;)

Co jest potrzebne na jedną porcję ?

5 dag drożdży
1/2 kg mąki
1 szklanka mleka
2 łyżki cukru
szczypta soli
1 jajko
1 żółtko
1/2 szklanki oleju

Jak przyrządzić ?

Drożdże rozdrobnij z cukrem, tak aby się rozpłynęły. Następnie dodaj do tego wcześniej podgrzane mleko.
Nasyp do miski mąki dodając po kolei jajka, sól, żółtko, olej. Zacznij ugniatać lub miksować powoli dolewając płynnych drożdży. Im dłużej ugniatacie tym rogaliki będą bardziej puszyste. :)
Ważne jest też, by nie używać dżemów, a powideł lub czegoś o bardziej stałej konsystencji, ponieważ dżem zawsze wypływa

Teraz kilka fotek. Ja robiłam dwie porcje.






To zdjęcie robiłam gdy połowa już była zjedzona. :D

Muszę przyznać, że wyszły mi lepsze niż kiedykolwiek, nawet mama powiedziała mi, że ją przebiłam. ;p 
Tak więc mam nadzieję, że ułatwiony przepis na rogaliki Wam się przyda. 

Smacznego !!!

47 komentarze:

Unknown pisze...

Och... aż tu mi pachną:D hehe gratuluje umiejętności cukierniczych:) zapraszam na swój nowy post z recenzją kremu ARONIA;)
http://artgalleryana.blogspot.com/

Anonimowy pisze...

narobiłaś mi tylko smaku, no!! I co ja teraz zrobię?? ;pp

ancikowaa pisze...

robię podobne:) , pyycha! :D

Ankyls pisze...

zjadłabym coś.. :D

Jaranti pisze...

masz chęci, a ja to nawet ruszyć do szuflady nie mam ochoty ...

Emilka. pisze...

Mniaam :)

niebieskooka pisze...

fajny blog :)
a teraz właśnie bym takie rogaliki zjadła :)

rockytamtue pisze...

dlatego że zrobiłam minę :D

Ilonciaaa880 pisze...

jej ale pysznie wyglądają :D
zjadłabym :)
zapraszam do mnie będzie mi miło jak wpadniesz :D

Delauren ♥ pisze...

Mmm.. rogaliki dawno nie jadłam, a teraz apetytyu mi narobiłaś, no! ;)
Ja lubiee jak w rogalikach jest kostka czekolady i potem się rozpuszcza. Mniam!
Smacznego ^^

szaroscgwiazd pisze...

o jacie ;o mmm ;d
też spróbuję :)

Anonimowy pisze...

zrobiłaś mi smak na rogaliki!:) i co ja teraz zrobię, chyba będę musiała upiec....:P

Zapraszam do mnie:)

Inopportune pisze...

hmm pychota .:))
muszę zrobić.;)

Charlene Cortini pisze...

Zrobię jak tylko będę miała odrobinę wolnego czasu ;)

Momisiasta pisze...

Ale mi smaka narobiłaś . ; p

sunshine pisze...

zostałaś u mnie zaproszona do tagu "jak mieszkają twoje kosmetyki"

Patrycja pisze...

heh. :*
obserwuję <3

Kinga pisze...

no i teraz mam ochotę na rogalika. :P

wariatka ;)) pisze...

moja mama też takie robi ;p przepyszne są ;)

angela58585858 pisze...

Ooo myślałam, że jakoś więcej pracy, produktów i w ogóle zachodu z tymi rogalikami, a to takie proste. Chyba że to tylko pozory... :p

by.aless pisze...

mmm.. poczęstowała bym się. wyglądają pysznie. :)

K. pisze...

pewnie, zawsze można się czegoś naucyzć:)
mm...wyglądają fajnie!

Anonimowy pisze...

Mniam ;))

arynsa. pisze...

Jak to ślicznie wygląda :))

zapraszam :

http://arynsa-arynsa.blogspot.com/

Ola pisze...

Też robię podobne rogaliki! Pychota:)
Ja jestem ze Stalowej Woli:)

Zuzia. pisze...

dziękuję bardzo <3
twoje rogaliki są ślinotoczne, a ja muszę ograniczać, to niesprawiedliwe : D
pozdrawiam serdecznie z http://dziecinnosc.blogspot.com/

Ariadna pisze...

fajny przepis :) co do pytania o aparat to używam Canona 40d. Te zdjęcia były akurat robione z użyciem obiektywu Tamron 90mm :)

K. pisze...

nowa,zapraszam

Ollie pisze...

Apetycznie to wygląda, Pani Dod. :D

fashionistka pisze...

smakowicie wyglądają, więc przyrządzę je na dniach jak tylko będę miała chwilę wolnego :)

Daga pisze...

Chyba zrobię coś podobnego !

Zombie pisze...

mniam !! rogale z dżemorem
fajnego masz bloga
polecam swojego
http://b-truskawka.blogspot.com/

no cześć :) pisze...

smaka mi zrobiłaś..nie mi jednej.:D

lidzia007 pisze...

o jacie, ale mi narobiłaś smaka!

Peerfectlly pisze...

i jak smaczne były ;> ;)

IDEALNE CHWILE pisze...

no, no ;) wyglądają pyszniutko :) zjadłabym sobie ;) gratuluję rączki do wypieków :)
Pozdrawiam i dodaję + ;) mam nadzieję, że również mnie dodasz ;)

Aśś, bądź Asiu. pisze...

laska, mi się teraz chce jeść przez Ciebie, a biegałam! ;p

Kate pisze...

mmm ale te rogaliki apetycznie wyglądają ! :)

zapraszam do mnie, jeśli tylko masz ochote :)
może zaciekawi Cię artykuł o 6-letnich dzieciach-modelkach ;)

pozdrawiam! :)
www.zycie-kate.blogspot.com

Anonimowy pisze...

Smaku mi narobiłas:) ,ale ja też uwielbiam te rogaliki:)

marvelloussecret pisze...

Ja niestety brak cukru we krwi odczuwam niemal codziennie. Rogaliki wyglądają przepysznie, chociaż generalnie za nimi nie przepadam :)

ana . pisze...

zjadłabym takie z nutella :D

Isabella pisze...

Aż mnie naleciało, zapraszam do mnie.:)

kate pisze...

jejku jejkuu, jak ja uwielbiam takie rogaliki! ;D wygląda to wszystko tak kusząco, że aż chyba sama spróbuję coś podobnego upiec, jak tylko znajdę chwilę wolnego czasu ;)

także dziękuję za przepis <3

Anonimowy pisze...

FOCH hehe ;pp
nom i ten dzwonek księdza+ taniec wymiatają ;)

Kamiira. pisze...

Ślinka napływa do ust :D Kiedyś na pewno zrobię, nie ma innej opcji. Swoją drogą - ciekawy blog! Dodaję do obserwowanych i zglądam częściej ;)

Ewcia pisze...

Ale fajna :)

Zapraszam do mniee ! :)

www.amolife.blogspot.com

error504 pisze...

aż się głodna zrobiłam ;>

Prześlij komentarz